Hoe en waar kunt u dienstencheques kopen?

1. U schrijft zich gratis in bij Sodexo.

Inschrijven kan op verschillende manieren:
• online via www.dienstencheques-vlaanderen.be
• via het inschrijvingsformulier. Dit formulier is beschikbaar op dezelfde website, bij Domus of u kan het telefonisch aanvragen bij Sodexo (02/401.31.30 bereikbaar van 8 uur ’s morgens tot 20 uur ’s avonds).

Bij uw inschrijving kiest u uw profiel: papieren of elektronische dienstencheques.
Na uw inschrijving krijgt u van Sodexo een gebruikersnummer.

2. Zodra u uw gebruikersnummer ontvangt, kan u dienstencheques bestellen.

Maak € 9 per dienstencheque over op de bankrekening, vermeld in uw bevestiging van inschrijving. Geef uitsluitend uw gebruikersnummer op in het vak “gestructureerde mededeling” van uw overschrijving. De minimale bestelling bedraagt 10 dienstencheques. Elektronische cheques komen in uw elektronische portefeuille van zodra Sodexo uw betaling ontvangen heeft. Papieren cheques ontvangt u via de post binnen de 3 werkdagen na ontvangst van uw betaling.

De algemene regel stelt de aankooplimiet van dienstencheques op 500 per kalenderjaar.

Hoe betaalt u met dienstencheques?
• Papieren dienstencheques: u dateert en ondertekent de dienstencheques en geeft die aan de werknemer. Voor ieder gewerkt uur geeft u één cheque.
• Elektronische dienstencheques: de werknemer registreert zijn prestaties door met uw gsm of vast telefoontoestel naar een gratis nummer van Sodexo te bellen. Hierdoor is Domus op de hoogte van de geleverde prestaties en kunnen de nodige elektronische dienstencheques uit uw elektronische portefeuille gehaald worden.

Dienstencheques hebben een geldigheidsduur van 12 maanden.